onsdag 20 augusti 2014

Kaosartat familjedrama som berör



Under mystiska förhållanden försvinner mannen Beverly från sitt hem. Pillertrillaren och tillika frun Violet, Meryl Streep, blir utom sig av oro och ringer genast till sina döttrar. Motvilligt återvänder de till föräldrahemmet. När alla är på plats tar det inte lång tid innan det tar hus i helvete och alla bråkar med varandra. Det är något som Barbara, Julia Roberts, bävat för. Den dysfunktionella familjen kan inte ens enas om hur de ska söka efter fadern. De sätter sig ner och väntar på hans hemkomst.

Detta är en film jag hade höga förväntningar på och enligt mig levde den inte upp till dessa. Jag vet inte om problemet är att det är för många stora namn med och dessa drar ner hela skådespeleriet eller om det är regissörens sätt att förmedla filmen på. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det betyder inte att filmen är usel. Filmen känns dock mer som ett kammarspel än en film. Den är dialogcentrerad och handlingen kommer i skymundan.

Filmen får trepoäng av fem möjliga enligt mig. Jag tror att om man har låga förväntningar på filmen kommer man inte bli besviken. För trots allt är det ett bra skådespel även om det inte lyser stjärnglans över det. /Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar