tisdag 1 juli 2014

Lär dig ”pimpa” din ostmacka

 
Är du trött på din gamla ostmacka? Boken Mackor av Jonas Cramby är en bok som kommer omvända den mest skeptiska. Med en snygg layout och smaskiga bilder förförs läsaren av innehållet. Man blir helt enkelt sugen på att göra sig en lyxig ”Meatball hero”. Smakerna är både välkända och främmande. De traditionella recepten varvas med nya för att locka dig med nya smaker. Det är det som gör den här boken speciell. Recepten passar både den glade amatören samt den rutinerade hemmakocken. Jag måste dock varna läsarna för att det kan hända att ni sätter er ner och dreglar lätt över de goda mackorna. Detta är verkligen en bok som alla bör låna. Om man inte gillar mackor kan man låna den för att se hur en snygg bok ska se ut. Layouten är genomtänkt och bilderna är väl valda. Bara namnen på mackorna får en att småle. Själv tillhör jag inte skaran av människor som gillar mackor, men den här boken har omvänt mig. Nu hoppas jag att ni ska njuta lika mycket av boken som jag gjorde. Trevlig läsning! Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar